M'agradaria pensar que un bon titular amb un bon contingut pot generar visites i no cal "vendre" una disputa. No creus?
La guerra dels clics cada vegada és més evident. Els periodistes volem aconseguir visites, descàrregues i clics als nostres enllaços i per això ens anem adaptant a la curiositat dels internautes.
Les lleis del titular ja no han de reunir els paràmetres del periodisme més clàssic. Ja no han dir el més important de la notícia sinó que busquen el clic a "qualsevol preu" i fora de les lleis del periodisme... o això sembla.
Per tant, ens trobem amb titulars que no s'entenen, titulars morbosos, titulars estranys, titulars amb noms de persones que obren la nostra curiositat i els més efectius: titulars que porten la paraula enganxada.
Un exemple el trobem a Vilaweb
Les enganxades de Junqueras amb Esperanza García al '.Cat' de TV3
Jo no dic ni que estigui bé ni que estigui malament. Només ho poso damunt la taula.
Hi ha un programa a la nit en una emissora del Grup Godó que destaca especialment per fer piulades a Twitter recomanant que escoltis la darrera enganxada entre Bernardos i companyia. Potser abusem massa.
Passarà com Pere i el Llop, el dia que hi hagi una enganxada de veritat, ningú anirà a escoltar el podcast.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada